BL72_Origineel

 


Challenge OKTOBER 2025 - *BLIND TUTORIAL 72

 FR IT  UK  ES

Deze les is gemaakt met PSP2018
Maar is goed te maken met andere versies.

De © van deze les is van mezelf.
Mijn lessen mogen NIET gelinkt of gekopieerd worden
op andere websites en/of forums, zonder mijn toestemmig

Elke gelijkenis met andere lessen op het wijde web, berust op louter toeval.

Laat de namen en watermerken van tubes en ander materiaal intact.
Het vraagt veel werk om deze te maken.
Heb hier aub respect voor.

Ik bedank dan ook iedereen dat ik hun tubes en materialen
mag gebruiken.

deco1

Als u uw creatie in een blog, op Facebook of op een website plaatst,
gelieve dan een link naar de les vermelden.

Om het verrassingseffect niet te verknoeien voor anderen,
aub uw uitwerking niet openbaar maken voor de einddatum.
IIn dit geval is dit 31/10.
Uw uitwerking uiterlijk 30/10 inleveren.
Bedankt !  

 

Algemene voorbereidingen :

Installeer eerst de filters die je nog niet had, voor je PSP opent !!
Open je tubes in PSP, dupliceer ze en sluit de originelen.
Vergeet de watermerken niet te verwijderen op de copies.

 

Filters HERE
Toestemmingen tubes HERE 
Blanco Kleurenpallet Alfakanaal kan je HIER downloaden
Materiaal HERE

 

Benodigdheden :

THEMA
MISTED FACE

Tubes :
(*) Herken je een tube van jezelf, contacteer me dan even, zodat ik je naam kan
Vermelden of – indien je wenst – de tube kan verwijderen.

Zoek zelf een misted tube van een vrouwen gezicht
Ik gebruik een tube van AI DK (Karin Design)
    
Masks : openen in PSP en minimaliseren
1/ MASK-MD-007
2/ MASK-MD-015

Gradient/Verloop : Zet in je map verlopen of gradient
1/ BL72_KaD_Gradient1
2/ BL73_KaD_Gradient2

Selecties : openen in PSP en minimaliseren
1/ BL72_KaD_Alfakanaal

 

Kleurenpallet
Werk je met eigen kleuren, maak dan zelf je kleurenpallet met het alfakanaal,
zodat je makkelijk kan wisselen tussen je kleuren.

Er zijn kleurverschillen in de verschillende versies van Psp.
Gebruik daarom de html codes van het kleurenpallet om er zeker van te zijn,
dat je dezelfde kleuren hebt. Ook bij het samenvoegen van lagen, kunnen er kleurverschillen zijn.

Kleuren_Origineel

Filters : 
1/ Alien Skin – Eye Candy 5 – Impact : Glas
2/ AP01 – Lines – Silverlining : Dotty Grid
3/ Graphics Plus : Cross shadow


---------------------------------------

Werkwijze
Bij gebruik van andere tubes en kleuren, kan de mengmodus en/of laagdekking verschillen

Vanaf nu gebruik ik de termen “SPIEGELEN” en “OMDRAAIEN” weer gewoon.

Spiegelen : Horizontaal spiegelen – Omdraaien : Verticaal spiegelen

We gaan beginnen – Veel plezier!
Denk eraan om je werk regelmatig op te slaan

Maak eerst je eigen kleurenpallet, zodat je makkelijk kan wisselen tussen je kleuren.
Gebruik hiervoor het Alfa_Kleurenpallet-6 in de materialen.

Kleur 1 – Voorgrond : Lichte kleur uit je tube
Kleur 2 Achtergrond : Donkerder dan kleur 1
Kleur 3 : contrasterende kleur niet té donker
Kleur 4 : Licht roze
Kleur 5 : Wit
Kleur 6 : Zwart
Verloop voorgrond : BL72_KaD_Gradient1 Lineair – zie PS

BL72_PS1

 

1
Open : BL72_KaD_Alfakanaal
Venster – dupliceren
Minimaliseer het origineel – we werken op de kopie

 

2
Vul met verloop
Lagen – Dupliceren
Afbeelding – Spiegelen en Omdraaien
Aanpassen – Vervagen – Gaussians : 25

 

3
Lagen – Nieuwe Maskerlaag – Uit afbeelding “MASK-MD-015” – zie PS

BL72_PS2

Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen   (Groep - Kopie van Raster 1)
Effecten – Randeffecten – Accentueren
Zet Mengmodus op Overlay

 

4
Zet voorgrond op Kleur 1
Lagen – Nieuwe Rasterlaag
Vul met achtergrond
Lagen – Nieuwe Maskerlaag – Uit afbeelding “MASK-MD-007” – zie PS

BL72_PS3

Lagen – Samenvoegen – Groep samenvoegen   (Groep Raster 2)

 

5
Effecten – Afbeeldingseffecten – Naadloze Herhaling – Standaard maar Overgang op 100
Aanpassen – Vervagen – Gaussiaans : 10

Resultaat

BL72_PS4_Resultaat

 

6
Zet voorgrond op Kleur 5
Lagen – Nieuwe Rasterlaag   (Raster 2)
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie1 – zie PS

BL72_PS5

Vul selectie met voorgrond 3x
Niets selecteren
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw : V&H 2 – 35 – 2 – Kleur #000000

 

7
Zet voorgrond op Kleur 1
Lagen – Nieuwe Rasterlaag   (Raster 3)
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie2 – zie PS

BL72_PS6

Vul selectie met voorgrond
Niets selecteren
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw : V&H 2 – 35 – 2 – Kleur #000000

 

8
Lagen – Nieuwe Rasterlaag   (Raster 4)
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie3 – zie PS

BL72_PS7

Activeer en kopieer jouw tube “misted face”
Bewerken – Plakken als nieuwe laag (Raster5)
Afbeelding – Formaat wijzigen (Ik verklein met 30%)
Schuif je tube in de selectie

 

9
Selectie omkeren
Druk Delete op je toetsenbord
Niets selecteren
Aanpassen – Scherpte – Verscherpen

 

10
Lagen – Dupliceren   (Kopie van Raster 5)
Afbeelding – Spiegelen
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie4 – zie PS

BL72_PS8

Afbeelding – Formaat wijzigen (Ik verklein met 65%)
Schuif je tube in de selectie

 

11
Selectie omkeren
Druk Delete op je toetsenbord
Niets selecteren
Aanpassen – Scherpte – Onscherp Masker : 2 – 30 – 2 – niets aangevinkt



12
Lagen – Dupliceren   (Kopie (2) van Raster 5)
Afbeelding – Spiegelen
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie5 – zie PS

BL72_PS9

Afbeelding – Formaat wijzigen (Ik verklein met 85%)
Schuif je tube in de selectie

 

13
Selectie omkeren
Druk Delete op je toetsenbord
Niets selecteren
Aanpassen – Scherpte – Onscherp Masker : 2 – 30 – 2 – niets aangevinkt


14
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie6 – zie PS

BL72_PS10

Lagen – Nieuwe Rasterlaag    (Raster 6)
Effecten – Alien Skin – Eye Candy 5 – Impact – Glass : Clear
Niets selecteren
Lagen – Samenvoegen – Omlaag samenvoegen
3x herhalen  (Raster 3)

 

15
Activeer en kopieer jouw tube “misted face”
Bewerken – Plakken als nieuwe laag    (Raster 5)
Verklein indien nodig (Ik verklein met 90%)
Zet Laagdekking op 70

 

16
Activeer Raster 3
Wis wat zichtbaar is in het gezicht
Activeer Groep - Raster 2
Wis wat zichtbaar is in het gezicht
Activeer Groep - Kopie van Raster 1
Wis wat zichtbaar is in het gezicht

 

17
Zet voorgrond op Kleur 5
Activeer bovenste laag   (Raster 5)
Lagen – Nieuwe Rasterlaag   (Raster 6)
Selecties – selectie laden uit alfakanaal – Selectie7 – zie PS

BL72_PS11

Vul selectie met voorgrond
Niets selecteren
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw : V&H 2 – 35 – 2 – Kleur #000000

 

18
Activeer Groep - Kopie van Raster 1
Effecten – AP01 – Lines – Silverlining – Dotty Grid – zie PS

BL72_PS12

 

19
Zet voorgrond op verloop van in het begin
Afbeelding – Randen toevoegen :
1 pix Kleur 2
7 pix Kleur 4
1 pix Kleur 2
Alles selecteren

 

20
Afbeelding – Randen toevoegen : 40 pix Kleur 5
Selectie – Omkeren
Vul selectie met verloop
Effecten – Graphics Plus – Cross shadow – Standaard

 

21
Selectie – Omkeren
Effecten – 3D-effecten – Slagschaduw : V&H 0 – 60 – 25 – Kleur #000000
Niets selecteren

 

22
Plaats je naam en/of watermerk op je crea
Plaats ook mijn watermerk op je crea   HIER

 

23
Afbeelding – Randen toevoegen : 1 pix kleur 2
Afbeelding – Formaat wijzigen : 900 pix
Aanpassen – Scherpte – Onscherp Masker : 2 – 30 – 2 – niets aangevinkt
Opslaan als .jpg

Je afbeelding is klaar
Ik hoop dat jullie het een leuke  les vonden
Groetjes
Karin
28/07/2025

Extra vb Tube KarinDesign

BL72_TubeKarinDesign

 

 Je uitwerking mailen Email001.GIF  

Om het verrassingseffect niet te verknoeien voor anderen,
aub uw uitwerking niet openbaar maken voor de einddatum.
In dit geval is dit 31/10.
Uw uitwerking uiterlijk 30/10 inleveren.
Bedankt !
 

 

 

TwInc

 
Al mijn lessen zijn geregistreerd bij LSBENE.
All tutorials are registered with LSBENE.
-------------------------------------------------

deco


Klik op de banner hieronder om naar de galerij te gaan.
Jullie uitwerkingen komen er pas na het verstrijken van de einddatum !

Galerij

 

© 2009 K@D's PsP Designs
-all rights reserved-

-Website by K@D's Designs-

HOME

 

 

Untitled Document